Klantbeoordelingen★★★★★★★★★★8,4 van 10505 beoordelingen
Feedback Company

op basis van 12000 m2 wooninspiratie Gratis parkeren Interieuradvies kinderspeelruimte

Inspiratie

In elke Leolux schuilt een leeuw!

Leolux is de investering waard

Onder het motto ‘In elke Leolux schuilt een leeuw’ toont meubelmerk Leolux momenteel de schaduw van een leeuw in zijn reclame-uitingen en verklaart hiermee de dominantie van zijn meubels in je interieur. Heb je hem al gezien op televisie of in je favoriete woonmagazine? Wat maakt Leolux als designmerk nou zo herkenbaar en hoe verantwoord je de prijsopbouw van dit oer-Hollandse merk?
Ten eerste zijn er de echte fans van het merk. Zij zijn redelijk merkvast en kopen vanzelfsprekend een nieuwe bank of fauteuil uit de collectie van dit label, wanneer de oude na heel veel jaren aan vervanging toe is. Dit komt natuurlijk ook doordat zij jarenlang plezier hebben gehad van hun meubel. Want het is uiteraard prettig om een product te vervangen, wanneer je weet dat je daarmee een duurzame investering doet en je aankoop zijn geld dubbel en dwars waard is.

Design: Jan Armgardt, 1984 voor Leolux

Een historie van opvallende en prijswinnende ontwerpen

Het luxe designmerk werkt sinds jaar en dag met bekende ontwerpers en heeft al diverse bijzondere designklassiekers voortgebracht. Zoals het model Tango uit 1984 op de foto hierboven, dat na drie decennia nog steeds onderdeel van de collectie uitmaakt en onverminderd populair is. Ook zo bijzonder en opvallend is de kleurrijke serie Pallone Paradise fauteuils. En wat dacht je van de prachtige fauteuil Caruzzo, zoals hieronder te zien is? Dit ontwerp van Frans Schröfer is een terechte winnaar van diverse design awards.

Design: Frans Schröfer, 2015 voor Leolux

Minder naadvoering en een mooie structuur

Leolux maakt gebruik van stierenhuiden, die een oppervlakte van maar liefst 5,5 m² tot 6,5 m² beslaan. Deze grote huiden zijn zeldzaam en daardoor zeer kostbaar. Maar het grote voordeel van deze huiden is, dat het stofferen met minder naadvoering mogelijk maakt. En omdat de stieren vanzelfsprekend geen kalveren hebben gedragen, is de huid niet opgerekt geweest. Daardoor is de structuur van de huid mooier.


Productie met oog voor onze planeet

Zoals al het leder, dat in de meubelindustrie wordt gebruikt, zijn ook deze huiden een restproduct van de vleesconsumptie. De rundveehouderijen, waar het leder vandaan komt, staan in landen als Zuid-Duitsland, Zwitserland, Frankrijk en Italië.
Er wordt op een verantwoorde wijze en met oog voor onze planeet geproduceerd, wat bijvoorbeeld resulteert in waterzuiveringsinstallaties en goede opleiding van medewerkers.
Het gebruik van zouten, om de huiden vers te houden, wordt zoveel mogelijk vermeden.
Van slachthuis tot looierij dient, door middel van koeling van de huiden, binnen 24 tot 48 uur plaats te vinden.

Nieuwe collectie: Devon – Jan Armhardt, 2018

Ontdek de Leolux leeuw in jezelf

De nieuwe collectie van Leolux is herkenbaar en toch vernieuwend. De ronde vormen, de mogelijkheden om stof en leer te combineren, maken het mogelijk om je eigen designklassieker te personifiëren. ‘Sluip’ gerust eens langs alle Leolux modellen in onze winkel, om je te laten inspireren door de wereld van design!

Laat de leeuw of leeuwin in jezelf los en bekijk welk Leolux model jouw prooi wordt!

Tekst: Conny Gruijters
Beeldmateriaal: Leolux