Klachten

Is De Ruijtermeubel aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW)?

Ja. Wij zijn aangesloten bij het CBW en hanteren daarom ook de voorwaarden van CBW.

Hoe meld ik een klacht / gebrek aan mijn meubelen?

Heb je een bestelling gedaan bij De Ruijtermeubel en heb je, ondanks onze voorzorgsmaatregelen, toch een klacht of gebrek ontdekt? Dan kan je direct contact opnemen met onze service door te bellen naar 023-5628591of mailen naar service@deruijtermeubel.nl. Op onze pagina van de klantenservice kan je ook nog een klachtenformulier invullen. 

Zijn er kosten verbonden wanneer ik mijn product laat herstellen of vervangen?

Bij een terechte klacht, die gemeld is binnen 2 jaar (tenzij de leverancier of het woonmerk een langere garantieperiode hanteert) na levering, hoef je de reparaties of vervangingen niet te betalen.

Garantie

Hoe lang heb ik garantie op mijn gekochte product?

In principe heb je 2 jaar volledige garantie. Sommige leveranciers en woonmerken hebben de mogelijkheid op een langere garantieperiode. Dit wordt met jou besproken. Het kan zijn dat je op basis van de wet verdergaande rechten hebt dan in de CBW-erkend-garantie omschreven zijn. Dit is afhankelijk van jouw (gerechtvaardigde) verwachting, die weer afhangt van product, prijs, verkoopgesprek, advertenties van ondernemer of leverancier, gebruik, gebruikte materialen, levensduur, etc.

Wat houdt de CBW-erkende garantie in?

Wij hanteren de erkenningsregeling met drie garanties van het CBW: 

  1. Tenminste 2 jaar garantie op je aankoop
  2. Een nette aanbetalingsregeling 
  3. Onpartijdige geschilafhandeling

Lees hier wat deze drie garanties precies inhouden. 

Wat zijn de garantievoorwaarden?

  • Een artikel vertoont bij normaal huishoudelijk gebruik en de juiste montage niet meer dan normale slijtage. Deze slijtage valt buiten de garantie.  Twijfel jij of jouw slijtage normaal is? Neem dan contact op met de service.
  • De garantie is geldig vanaf de leverdatum. Er kan alleen garantie worden gegeven op vertoon van een geldig aankoopbewijs.
  • Onze collectie kan wijzigen, waardoor sommige meubels niet meer leverbaar zijn. Mocht je aanspraak maken op vervanging, dan heb je recht op een soortgelijk artikel uit dezelfde prijsklasse. Indien dat niet mogelijk is, krijg je jouw aankoopbedrag terug. 
  • De garantie is niet van toepassing wanneer een artikel zelf is geverfd of verzaagd, schade door stoten, krassen, inwerking van vocht, onjuist gebruik, verkeerde reinigingsmethodes of nalatig onderhoud.
  • Buiten de garantie vallen producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring van stof, leer of hout en plooivorming in stof of leder zoals beschreven in onze onderhoudsvoorschriften.

Heb ik garantie op afgeprijsde showroommodellen?

Nee, helaas kunnen wij hier geen garantie op geven.

Retour en annuleren

Kan ik een winkelbestelling retourneren?

JaEen bestelling die gedaan is in de winkel (een fysieke bestelling) kun je niet retour sturen. Deze kun je wel annuleren.

Kan ik een webshopbestelling retourneren?

Heb je een bestelling gedaan bij De Ruijtermeubel en heb je, ondanks onze vEen webshopbestelling kun je binnen 14 dagen retour sturen. Dit termijn gaat in op de dag van ontvangst van het product. De meubels moeten in originele staat en verpakking geretourneerd worden. Verder dient het artikel compleet, ongebruikt en onbeschadigd te zijn (dit geldt niet voor showroommodellen). De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor jouw eigen rekening. Zodra jouw bestelling in correcte aankomst bij ons is ontvangen, storten wij jouw aankoop terug. Indien de order volledig terugstuurt wordt, dan ontvang je de verzendkosten terug van de 1e zending.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

In de CBW-erkend voorwaarden staat dat jij het recht hebt om jouw aankoop die je in de winkel gedaan hebt te annuleren. Hierin staat ook dat er bij annulering kosten in rekening worden gebracht. Dit is afhankelijk van het tijdstip van annuleren.

Annuleer je jouw bestelling op het moment dat deze nog niet binnen is in ons magazijn, dan moet je 30 procent annuleringskosten betalen.

Is de bestelling wel binnen in het magazijn op het moment van annulering? Dan betaal je 50 procent annuleringskosten.

Als er eenmaal geleverd is, kun je niet meer annuleren. Een webshopbestelling kan dan nog wel retour worden gedaan.

Bestelling & Levering

Wat gebeurt er nadat ik een online bestelling heb gedaan?

Je ontvang na jouw bestelling een bevestigingsmail. Daarnaast nemen wij binnen 1 werkdag contact met jou op om te checken of de bestelling klopt. Hierna zetten wij jouw bestelling door. Ook daar krijg je een bevestiging van.

Kan ik online producten bestellen?

De meeste producten van ons zijn niet online te bestellen. Zie je iets wat je graag wilt hebben, maar is deze niet te bestellen? Vraag dan een offerte aan. Een van onze verkopers neemt dan contact met jou op.

Wat zijn de levertijden?

De levertijd verschilt per leverancier. De Express Delivery is, indien op voorraad, binnen 1 week leverbaar. Onze showroommodellen kunnen binnen 2 weken bij jou thuis staan. Al onze andere producten hebben, als alles normaal loopt, een levertijd van ergens tussen de 4 en 15 weken. Neem daarom contact op met de winkel voor de huidige levertijd van het meubel dat jij wilt hebben.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Jazeker, jouw bestelstatus is hier te volgen. Het klant- en ordernummer vind je op jouw factuur. 

Worden mijn meubels thuis bezorgd? 

Showroommodellen moeten over het algemeen opgehaald worden (tenzij anders afgesproken). Alle andere producten bezorgen wij bij jou thuis. 

Wat zijn de verzendkosten?

Wij bezorgen met eigen vrachtwagens en chauffeurs. De verzendkosten zijn daarom opgedeeld in verschillende afstanden

  • Tot 40km van de winkel vandaan: €65,-
  • Tot 70km van de winkel vandaan: €95,-
  • Tot 100km van de winkel vandaan: €165,-
  • Meer dan 100km van de winkel vandaan: €225,-

Wat zijn de kosten van het huren van een lift?

De lift kost €125,- en wordt ingezet wanneer jouw meubel op een verdieping geleverd moet worden wat niet goed te bereiken is met de trap / lift. 

(Aan)betalingen

Vragen jullie een aanbetaling?

Plaats je bij ons in de winkel een order, dan moet je 25% procent, met een minimum van €25,-, van het aankoopbedrag aanbetalen. De rest van het bedrag betaal je bij levering of maak je, een week voor de levering, aan ons over. 

Bij een webshopbestelling wordt geen aanbetaling gevraagd. Deze order betaal je direct bij bestelling.

Hoe kan ik betalen bij levering?

Dit kan contant of met PIN. Kies je voor PIN, let dan op het maximale bedrag dat je per dag kunt pinnen. Je vindt deze informatie bij jouw eigen bank. De meeste banken hebben bovendien de mogelijkheid om het limiet tijdelijk omhoog te zetten.

Hoe kan ik in de winkel betalen?

In de winkel kan je contant of per pin betalen.

Hoe kan ik online betalen?

Als je een meubel op de website koopt, dan betaal je met iDeal. Om gebruik te maken van iDeal hoef je jezelf niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. iDeal werkt via het internetbankieren van jouw bank. De betaling vindt dus plaats in de vertrouwde en veilig omgeving van jouw bank.

Overige vragen

Wat houdt de laagste prijsgarantie voor mij in?

Wij garanderen de laagste prijs op alle IN.HOUSE producten. Heb jij een meubel voor minder gezien? Neem de offerte mee. Mocht je, onder de hierna beschreven voorwaarden, jouw aankoop ergens anders goedkoper aantreffen, dan krijg je het verschil terug. 

Voorwaarden

  • Het betreffende artikel dient origineel, dezelfde kleur en volkomen identiek te zijn.
  • Het prijsverschil moet controleerbaar zijn. Bijv. door een offerte van de aanbieder.
  • Internetbedrijven zonder fysieke winkel vallen niet onder de laagste prijsgarantie.
  • Showroommodellen vallen niet onder de laagste prijsgarantie.
  • Het gaat om dezelfde waarborg- en servicevoorwaarden.
  • Door de vele prijsverhogingen, zijn niet alle websites bij. Mocht dat hier of bij de andere website het geval zijn, dan laten wij dat weten. 

Kan ik gratis parkeren bij De Ruijtermeubel?

Je kan bij ons gratis parkeren. De parkeerplaatsen staan bij ons voor de deur.

Corona

Ik heb een product besteld en de levertijd loopt uit door corona. Wat nu?

Er is op dit moment wereldwijd een enorme vraag (en te kort) naar grondstoffen voor interieurproducten. Denk hierbij aan hout, schuim, staal en stof. Hierdoor kampen onze leveranciers met leveringsproblemen. Daarnaast is de drukte in de woonbranche de afgelopen twee jaar enorm toegenomen. Hierdoor komt er een grote druk op de levertijden te staan en kan het dus uitlopen. Wij houden jou zo goed mogelijk op de hoogte van eventuele latere leveringen en vragen begrip voor deze situatie.

Ik heb een offerte ontvangen, maar jullie geven aan dat jullie het product niet meer voor die prijs kunnen leveren. Mag dat?

Door de schaarste aan grondstoffen, hebben wij te maken met veel prijsveranderingen. Hierdoor kunnen producten in een korte tijd veel in prijs veranderen en kloppen de prijzen op de website niet altijd. Een ondertekende offerte is, volgens het CBW, 21 dagen geldig (tenzij anders afgesproken). Is jouw ontvangen offerte nog niet ondertekend of zijn die 21 dagen verstreken, dan mogen wij een andere prijs hanteren.

Welke corona maatregelen hanteren jullie in de winkel?

De coronasituatie verandert van dag tot dag. Wij hanteren ten allen tijden de maatregelen die het RIVM voorschrijft. 

Hoe gaat het met de bezorging?

Heb je jouw meubels al besteld? Onze bezorging gaat gewoon door. Houd je bestelstatus daarom goed in de gaten. Mocht er een afspraak voor bezorging zijn gemaakt, maar ben je verkouden of positief getest op corona? Laat het dan zo snel mogelijk weten, zodat er een nieuwe afspraak kan worden gemaakt. Natuurlijk hebben onze bezorgers ook maatregelen ondernomen: 

  • Al onze bezorgers dragen een mondkapje
  • Er wordt zoveel mogelijk afstand gehouden van elkaar

Bezoek ons

Spaarneweg 24
2142 EN Cruquius
T: 023 5481000
KvK: 34078862