Menu

Veelgestelde vragen

Bezorgen jullie de meubelen thuis?
"Wij leveren in Nederland waar een vrachtwagen kan komen uitgezonderd de Waddeneilanden. Binnen een straal van 50 km van onze winkel is de bezorging gratis. Daar buiten rekenen wij van 50- tot 100km €50,- en van 100- tot 200km €100,-.

Onze woonaccessoires worden gratis per post bezorgd door heel Nederland (uitgezonderd glaswerk en keramiek). Wel dient hier vooruit betaalt te worden."


Wat zijn de betaalmogelijkheden bij de Ruijtermeubel?
"Bij afleveren betaalt u contant of per pin aan de chauffeur. Ook is het mogelijk dat u een week voor de levering  het restantbedrag aan ons overmaakt.  In de winkel kunt u contant of per pin betalen."


Hoe lang zijn de levertijden?
"De gemiddelde levertijd is 6 tot 12 weken. Er zijn echter uitzonderingen. Is een artikel op voorraad bij de leverancier dan kan de levertijd 2 tot 4 weken zijn. Showroommodellen zijn leverbaar binnen 1 tot 2 weken."


Vragen jullie een aanbetaling?
"Wanneer u een order bij ons plaatst, zijn we genoodzaakt u 25% van het aankoopbedrag, met een minimum van €25,- te laten aanbetalen. Uw aanbetaling is bij ons altijd in veilige handen; De Ruijtermeubel is namelijk aangesloten bij het CBW (Centrale Branchevereniging Wonen).

Bij levering betaalt u het resterende bedrag.

CBW-erkende woonwinkels hanteren een erkenningsregeling met drie garanties:

  •    • 3 jaar (afbouwende) productgarantie CBW-Erkende winkels bieden een extra goede productgarantie

  •    • Veilig (aan)betalen. U kunt zonder risico aanbetalen. Het restantbedrag betaal je pas bij aflevering

  •    • Onpartijdige klachtafhandeling. Mocht u ooit een klacht hebben, dan is er de onafhankelijke Geschillencommissie Wonen.

Gaat een CBW-erkende winkel failliet dan heeft u recht op een vervangende koop. Het aanbetalingsbedrag wordt dan naar rato in mindering gebracht met een maximum van 25%."


Kan ik een bestelling die ik in de winkel heb gekocht wijzigen of annuleren?
"Of u een bestelling die geplaatst is in de winkel kan wijzigen hangt af van uw bestelling. Mocht de bestelling al in productie zijn genomen bij de fabrikant dan is wijzigen helaas niet meer mogelijk. Bij eenzijdige annulering dient u er rekening mee te houden dat daar annuleringskosten aan zijn verbonden volgens de CBW voorwaarden.
De volledige tekst is te vinden op www.cbw-erkend.nl"


Wat houdt laagste prijsgarantie voor mij in?
"Wij garanderen de laagste prijs op alle bekende woonmerken. Heeft u uw meubel voor minder gezien? Neem de offerte mee. Mocht u, onder de hierna beschreven voorwaarden, uw aankoop elders goedkoper aantreffen dan krijgt u het verschil terug.”

Voorwaarden

  •    • Het betreffende artikel dient origineel, dezelfde kleur en volkomen identiek te zijn.

  •    • Het prijsverschil moet controleerbaar zijn. Bijv. door een offerte van de aanbieder.

  •    • Internet bedrijven zonder fysieke winkel vallen niet onder de laagste prijsgarantie.

  •    • Showroommodellen vallen niet onder de laagste prijsgarantie.

  •    • Het gaat om dezelfde waarborg- en servicevoorwaarden.


Hoe meld ik een klacht/gebrek aan mijn meubelen?
"Heeft u een bestelling gedaan bij de Ruijtermeubel en heeft u ondanks onze voorzorgsmaatregelen toch een klacht of gebrek ontdekt, dan kunt u direct contact opnemen met onze service 023-5628591 of per mail naar service@deruijtermeubel.nl
Maar u kunt uw melding ook maken via www.deruijtermeubel.nl  Hier kunt u via een formulier gemakkelijk uw reactie naar ons doorsturen. Daarnaast kunt u hier uw foto uploaden, zodat wij een zo duidelijk en compleet mogelijk beeld krijgen van uw klacht of gebrek. In beide gevallen zal er naar gestreefd worden om binnen 24 uur een reactie te geven op uw klacht of gebrek."


Kan ik gratis parkeren bij De Ruijtermeubel?
"U kunt bij ons gratis en voor de deur parkeren."