12000m2 wooninspiratie Gratis parkeren Interieuradvies Restaurant 8.3/10 op basis van 610 reviews

Leestijd: 3 minuten

Wooninspiratie

De Ruijtermeubel

De Ruijtermeubel

Dé woonwinkel op woonboulevard Cruquus

Hallo, ik ben Nick Straver. Ik ben 23 jaar en woon sinds kort op mezelf in Alphen aan den Rijn. Ik ben werkzaam op de afdeling Planning bij De Ruijtermeubel. Dit is een leidinggevende functie met wat meer verantwoordelijkheden over het gehele logistieke proces. Ondanks mijn jonge leeftijd leek me dit erg leuk en pakte ik deze kans dan ook graag aan. Gelukkig maken mijn collega’s het ook erg makkelijk voor mij, omdat we bij dit bedrijf echt als team te werk gaan.

klant contact nick

Mijn werk op de afdeling Planning

Samen met mijn collega Rob zorgen wij voor het contact met zowel de klant als de leveranciers, de inkomende goederen van de leverancier en uitgaande goederen richting de klant. Daarnaast zorgen wij er ook voor dat onze collega’s van de binnendienst de vrachten kunnen aannemen, verwerken en klaar kunnen zetten voor bezorging of afhalen. Maar ook zijn wij verantwoordelijk voor het verwerken en checken van de serviceonderdelen. Voor de jongens in de buitendienst plannen wij een logische route. Dit gebeurt aan de hand van de wensen voor tijd en locatie van de klant.

Het leukste aan plannen is dat je soms als planner snel moet kunnen schakelen en met nieuwe ideeën of oplossingen moet komen. Dit vraagt soms veel van je, maar als het dan uiteindelijk lukt, geeft dat een voldaan gevoel. Gelukkig zijn de jongens van de binnen- en buitendienst erg behulpzaam. Zij denken vaak mee in het proces, waardoor wij een juiste inschatting of beslissing kunnen maken. Naar mijn mening doen wij het daarom als team erg goed.

Een prettige werksfeer creëren

Ik vind het belangrijk om snel te kunnen schakelen bij onverwachte situaties. Tevens vind ik het erg belangrijk om een prettige werksfeer te creëren en te behouden. Door vaak gek te doen in het bij zijn van mijn collega’s en een grapje op zijn tijd probeer ik dat te onderhouden. Daarbij vind ik dat iedereen moet kunnen zeggen wat hen dwars zit of als ze gewoon iets kwijt willen. Die situatie moet ik creëren en dat kan soms een uitdaging zijn. Gelukkig zijn de collega’s hier niet op hun mond gevallen en kunnen we vaak met elkaar lachen, maar durven we elkaar ook aan te spreken wanneer er iets niet bevalt of als iets niet gaat zoals het hoort.

Contact met de klant

In het contact met klanten zijn wij zo vriendelijk mogelijk en proberen wij te allen tijde aan de wens van de klant te voldoen wat betreft het afhalen en bezorgen. Dit lukt echter niet altijd. Maar door goed mee te denken met de klant, kunnen we bijna altijd aan de wensen van de klant voldoen. In ons hele team staat de klant centraal. Klanten mogen dus van ons verwachten dat wij met hun meedenken, helpen waar wij nodig zijn en oplossingsgericht te werk gaan. Wij zijn het laatste proces wat de klant doorloopt bij een aankoop. Dan is het belangrijk dat dit zo goed mogelijk gaat en dat de klant hier een prettig gevoel bij heeft. Uiteraard doen wij hiervoor onze uiterste best.

Uitdagingen

Er zijn ook wel eens uitdagende gesprekken. Bijvoorbeeld met leveranciers die hun gemaakte afspraken niet nakomen en daarna met klanten die wij dan moeten teleurstellen. De uitdaging voor ons is dan om de spullen alsnog op tijd te krijgen bij de klant en proberen de klant altijd zoveel mogelijk op de hoogte te houden daarvan. Dit gebeurde laatst ook. Helaas kon de leverancier niet op tijd leveren. Hierdoor heb ik wel tien keer aan de telefoon gehangen. Ik werd continue van het kastje naar de muur gestuurd. Daarnaast hield ik de klant op de hoogte van alle ontwikkelingen. Ondanks de teleurstelling, dat hun gekochte meubels maar uitgesteld bleven worden, waren ze erg blij dat ik ze wel op de hoogte bleef houden. Al met al kwamen de meubels twee weken later binnen dan verwacht. Ik heb direct met spoed een afspraak gemaakt en de meubels stonden twee dagen later, volledig naar wens, bij de klant thuis. Deze klant kwam één week later met een taart bij ons binnenlopen, om zo hun waardering te laten blijken. Erg aardig en erg leuk als zoiets gebeurt.

De klant staat op nummer 1

Het is belangrijk, voor de klant, om te weten dat zij altijd op de eerste plaats staan. Er bestaan bij ons dan ook geen rare vragen. Je mag altijd en overal voor bellen of mailen. Wij zullen dan proberen zo snel en zo duidelijk mogelijk antwoord te geven op je vraag.